ارزش لوگو صرفاً در کار طراح نیست، بلکه در پتانسیل شرکت شما برای سود بردن از آن است. شرکتی که لوگو و برند را برای مخاطبان زیادی به نمایش میگذارد و سالانه میلیونها سود کسب میکند، باید برای سفارش طراحی لوگو بیشتر از یک کسبوکار غیرانتفاعی یا خانوادگی کوچک بپردازد.
سازمانهای غیرانتفاعی و کسبوکارهای خرد محلی بودجههای کمتری دارند و انتظار بازگشت بزرگی از یک پروژه تغییر برند ندارند. طراحان اغلب تصمیم میگیرند قیمت خود را پایین بیاورند، یا حتی خدمات حرفهای را ارائه دهند تا نیازهای مشتریان کمبازده خود را برآورده کنند.
کسبوکارهایی که در استفاده از طراحی برای به دست آوردن مشتریان بیشتر و در نظر گرفتن یک برند ممتاز جدی هستند، مایلند پول بیشتری سرمایهگذاری کنند، زیرا این سرمایهگذاری مستقیماً منجر به سود بیشتر میشود.
دو شرکت مختلف ممکن است قیمت متفاوتی را برای آنچه که میتوان یک مقدار کار در نظر گرفت، پرداخت کنند، و این غیرمنصفانه نیست: به آن قیمتگذاری مبتنی بر ارزش میگویند. اگر لوگو به شما کمک کند تا مشتریان بیشتری را با قیمت بالاتر به دست آورید، این به سود تبدیل می شود. طراحانی که به شما در رسیدن به آن کمک می کنند، سزاوار یک تکه از آن کیک هستند.
جایگزینی برای قیمت گذاری مبتنی بر ارزش، مجوز استفاده است که بستگی به مکان نمایش لوگو دارد:
محلی، ملی یا بین المللی؟
در چاپ، آنلاین، در محصولات فیزیکی، در تلویزیون؟
تعداد مخاطبانی که لوگو به آنها نشان داده می شود چقدر است؟
همه این عوامل مهم هستند، زیرا به عنوان صاحب اثر دارای حق چاپ، طراح می تواند تصمیم بگیرد که تحت چه شرایطی از اثر خود استفاده شود و بر این اساس در مورد هزینه پروژه مذاکره کند. معمولاً پس از پرداخت کامل، طراح برخی از حقوق را به مشتری منتقل می کند، یعنی حق اعمال طراحی لوگو در رسانه های مختلف. قبل از اینکه این انتقال حقوق کامل شود، طراح و مشتری هر دو باید نحوه استفاده از لوگو و میزان هزینه استفاده از آن را مشخص کنند.
اکنون که سایر عوامل قیمت طراحی لوگو را می دانید، بیایید به موضوع اصلی این پست برگردیم: تفاوت در روند طراحی.