صدف
صدف

صدف

استراتژی های قیمت گذاری در بازار کفش

در زمینه قیمت عمده کفش تبریز بهتر است در مورد استراتژی های قیمت گذاری این نوع کالاهای پرفروش در ایران اطلاعاتی جمع آوری کنیم. سه عنوان مهم برای قیمت گذاری محصول وجود دارد.


قیمت گذاری بر اساس ارزش کالا در ذهن مشتریان

در اولین استراتژی بسیار ساده، هزینه تولید کفش را جمع کرده و سود مورد نظر را اعمال می کنند. در این استراتژی زمانی که محصول به دست خرده فروش می رسد، سود دوباره روی محصولات کشیده می شود و در نهایت به دست مشتری می رسد.


قیمت گذاری بر اساس ارزش کالا در ذهن مشتریان

نقل قول معروفی از مدیر عامل GC Penny وجود دارد که می گوید: "قیمت گذاری بسیار ساده است. مطمئن شوید که مشتریان حتی یک پنی بیشتر از ارزش واقعی محصول پرداخت نخواهند کرد." این جمله به وضوح نشان می دهد که مشتریان بسیار باهوش هستند و در مورد قیمت اصلی یک محصول اشتباه نمی کنند. در تبریز به دلیل استفاده از مواد اولیه درجه یک و با کیفیت در کفش های چرمی، ممکن است قیمت ها کمی بالا باشد، اما مشتریانی که این نوع کفش ها را خریداری می کنند، به این خرید به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت نگاه می کنند. تا یک خرید ساده.


انواع قیمت گذاری در بازار

اگر موافق هستید نگاهی به انواع قیمت گذاری در بازار بیندازیم و با آن ها آشنا شویم. همانطور که گفتیم قیمت اصلی کفش در تبریز بسیار ارزانتر است، اما در این شهر چه نوع قیمت گذاری استفاده می شود؟ انواع قیمت گذاری در بازار شامل موارد زیر است.


  • قیمت بالا
  • قیمت گذاری نفوذی
  • قیمت گزاف
  • قیمت گذاری اقتصادی
  • قیمت بسته بندی
  • قیمت گذاری روانی

همه اینها قیمت گذاری است که امروزه در جوامع مختلف و حتی در ایران دیده می شود. در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر یک از این نوع قیمت گذاری می پردازیم تا بتوانید تشخیص دهید که در زمان خرید از کدام یک از این استراتژی ها در قیمت گذاری محصول استفاده شده است.


قیمت بالا

یکی از روش های قیمت گذاری که ممکن است قیمت عمده فروشی کفش را اندکی افزایش دهد، قیمت گذاری بالا یا پریمیوم است. در این روش معمولا قیمت ها بالاتر از رقیب اعلام می شود که بیشتر برای خدمات و محصولات خانگی لوکس استفاده می شود. شرکت های مختلف قصد دارند محصولی با کیفیت تولید کنند و ارائه متفاوتی داشته باشند که ارزش و منحصر به فرد بودن محصول خود را به رقبا نشان دهد.


قیمت گذاری اقتصادی

در این نوع قیمت گذاری با ارائه راهکارهای مختلف به نوعی هزینه تولید و فروش کاهش می یابد و در نتیجه کالایی ارزان و قیمت مناسب به دست مشتری می رسد. در زمینه کفش نیز این نوع قیمت گذاری به وضوح دیده می شود. البته به خاطر داشته باشید که این نوع قیمت گذاری ممکن است برای کسب و کارهای بزرگ سودآور باشد، اما می تواند برای کسب و کارهای کوچک مضر باشد.



یکی دیگر از روش های قیمت گذاری در بازار که شاید زیاد دیده باشیم، قیمت گذاری نفوذی است. در بازار کفش ایران و قیمت عمده کفش اتفاقات زیادی افتاده است. به این ترتیب فروشگاه های تازه تاسیس معمولا قیمت محصولات خود را بسیار کمتر از حد معمول تعیین می کنند تا مشتریان بیشتری را به بازار جذب کنند. به این ترتیب ممکن است سود کمتری برای فروشنده در نظر گرفته شود اما در عوض مشتریان خود را جذب می کند.


قیمت گزاف

در این نوع قیمت گذاری که می توان گفت قیمت ها را دستکاری می کند، دقیقا برعکس قیمت گذاری نفوذی اتفاق می افتد. برخی از فروشندگان و تولیدکنندگان سعی می کنند با حداکثر قیمت گذاری فروش بیشتری داشته باشند و پس از سروصدا شدن محصول به تدریج قیمت را کاهش دهند. بسیاری از شرکت ها سعی کرده اند از این روش استفاده کنند تا در لحظه ورود به بازار تصویری منحصر به فرد در ذهن خریداران ایجاد کنند و بیشترین سود را از اولین پیشنهاد خود ببرند.


قیمت گذاری روانی

اما جدا از انواع قیمت‌گذاری، یک روش بازاریابی دیجیتال محبوب وجود دارد که می‌گوید، احساس خریدار را هدف قرار دهید. در روش قیمت گذاری روانشناختی، فروشگاه یا تولیدکننده می خواهد به جای منطق، احساسات مشتری را هدف قرار دهد. مثلاً حتماً زیاد دیده اید که قیمت 100 هزار تومان 99 هزار تومان است. این نوع قیمت گذاری اگرچه بسیار کمی متفاوت است، اما اکثر مصرف کنندگان را به خود جذب می کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از مصرف کنندگان به رقم اول قیمت توجه زیادی می کنند.


قیمت بسته بندی

این نوع قیمت گذاری همچنین مجموعه ای از محصولات مرتبط را با قیمتی کمتر از یک خرید ارائه می دهد. در این روش ارزش بسته در نظر مشتری بیش از حد معمول و مجرد خواهد بود. از این روش برای فروش محصولات کم فروش نیز استفاده می شود. اما برویم سراغ کفش های تبریز و قیمت آن.


کیفیت عالی با قیمت مناسب

در ابتدای مطلب گفتیم که کفش چرم تبریز از آن دسته کفش هایی است که کیفیت حرف اول را می زند. اگر قصد خرید از برندهای کفش تبریز را دارید، پیشنهاد می کنیم یک برند معتبر را برای خرید انتخاب کنید. در پایان این مقاله شما را با یک برند معتبر و ارزشمند آشنا می کنیم. اما کفش های تبریز چه ویژگی هایی دارند که آن ها را خاص می کند؟


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.